Tap to unmute

Jak WOJNA wp艂ywa na POLSK臉? - 5 milion贸w wi臋cej ludzi, rosyjski biznes u nas

Udost臋pnij
Umie艣膰 na stronie
  • Opublikowany 31 maj 2023
  • 馃弳 NOWY KANA艁: / @globaldaily
    馃摝 M脫J SKLEP: globalista.pl
    馃摳 Instagram: globalista_yt
    馃弳 ZBI脫RKA: www.siepomaga.pl/ukraina
    馃弳OPIS:
    Liczba mieszka艅c贸w Warszawy wzros艂a od pocz膮tku rosyjskiej inwazji o ok. 17 procent - poinformowa艂 w czwartek sto艂eczny ratusz- 300 tysi臋cy ukrai艅c贸w osiedli艂o si臋 obecnie w stolicy Polski. Docelowo liczba ta zwi臋kszy si臋 do nawet 600 tysi臋cy os贸b. W Warszawie do tej pory 偶y艂o milion 800 tysi臋cy mieszka艅c贸w- natomiast na obszarze metropolitalnym nawet 3 miliony- jednak my skupimy si臋 tylko na tym co rozumiane jest jako granice miasta. Tym samym je艣li wizja 600 tysi臋cy os贸b jest realna mo偶e si臋 okaza膰, 偶e mniej wi臋cej do czerwca co 4 mieszkaniec stolicy polski b臋dzie pochodzi艂 z Ukrainy. To stawia przed nami nietypowe wyzwania, a o czym konkretnie m贸wi臋 to ju偶 pos艂uchajcie sami Mi臋dzy innymi z uwagi na wyzwania takie jak system edukacji, opieki zdrowotnej, 艣wiadczenia socjalne 500+ czy 300 z艂otych na start - a nawet rozwi膮zywanie kwestii administracyjnych powsta艂 specjalny numer PESEL dla obywateli Ukrainy. W 艣rod臋 rozpocz膮艂 si臋, w specjalnym trybie, proces jego nadawania - jednak Ministerstwo Cyfryzacji przyznaje, 偶e teraz najwi臋kszym wyzwaniem jest zwi臋kszenie liczby sprz臋tu w urz臋dach gminy. Trwa pozyskiwanie ok. 3500 komputer贸w wraz z niezb臋dnym osprz臋tem m.in. drukarkami, modemami, kartami kryptograficznymi, skanerami odcisk贸w plac贸w- to gigantyczne sumy i z pewno艣ci膮 b臋dzie tak偶e potrzeba zwi臋kszenia liczby etat贸w pracownik贸w administracyjnych.
    鈴 ETAPY ODCINKA:
    0:00 Wst臋p
    4:35 Informacje dla widz贸w
    5:37 Wielka migracja Ukrai艅c贸w do Polski
    9:44 Ukrai艅cy, a miejsca pracy w Polsce
    11:37 Zapa艣膰 gospodarcza Rosji
    14:20 Nast臋pstwa wycofania si臋 przedsi臋biorstw z Rosji
    15:44 Inflacja i wzrost cen
    19:19 zako艅czenie
    馃實 DISCORD: discord.gg/4zfFkXaJT6
    鉃★笍 TikTok: globalista_yt
    #Rosja #Ukraina #Polska
  • RozrywkaRozrywka

Komentarze • 1 979

  • Globalista - Oskar Bednarski

    馃弳 NOWY KANA艁: plclip.com/channel/UCXrtSrBAdcBVjX3poGDn_Og
    馃摝 M脫J SKLEP: globalista.pl
    馃摳 Instagram: instagram.com/globalista_yt
    馃弳 ZBI脫RKA: www.siepomaga.pl/ukraina

    • Szymon Lesiak
      Szymon Lesiak Rok temu +8

      Mordzi w 2:04 minucie powiedzia艂e艣, 偶e 24 mld a w artykule jest napisane 2,4 mld

    • Darknest
      Darknest Rok temu +1

      @Szymon Lesiak Globalista ma chyba dyskalkuli臋... co艣 za cz臋sto myli liczby

    • Darknest
      Darknest Rok temu +2

      Populacja Warszawy liczy 2300000...wiele os贸b nie jest tam zameldowanych, cho膰 tam mieszkaj膮...szykuj si臋 Warszawo na 3mln

    • Antonox14
      Antonox14 Rok temu +2

      @Globalista - Oskar Bednarski kiedy b臋dzie gra mobilna?

  • Punter
    Punter Rok temu +287

    To niezwykle fascynuj膮ce jak historia 艣wiata zmienia si臋 na naszych oczach

    • Ambol
      Ambol Rok temu +38

      i straszne

    • Balboa SeB
      Balboa SeB Rok temu +2

      Jak by zawsze tak bylo podczas zycia kazdego czlowieka, ktory zyl wiecej niz 50lat

    • Wojciech Soba艅ski
      Wojciech Soba艅ski Rok temu +7

      Historia sie nie zmienia, nie mozna zmienic tego co bylo ale rozumiem 偶e chcia艂e艣 napisac ze historia sie pisze na naszych oczach

    • Alfons
      Alfons Rok temu

      @Wojciech Soba艅ski mo偶e mu chodzi艂o o historia przysz艂ego id膮cego w prz贸d 艣wiata si臋 zmienia ? tak my艣l臋 przynajmniej

    • Alfons
      Alfons Rok temu +2

      @Mi Jang o tym nie pomy艣la艂em 馃

  • Piotr Klejnowski
    Piotr Klejnowski Rok temu +229

    Nie ma z艂ych narod贸w, w wi臋kszo艣ci ludzie s膮 fajni i pragn膮 偶y膰 w zgodzie i spokoju. Polityczne potwory tworz膮 wp艂ywy, interesy, podzia艂y, nienawi艣ci, konflikty i wojny w kt贸rych gin膮 Bogu ducha winni ludzie. One s膮 najbardziej niebezpiecznym i 艣mierciono艣nym virusem tego 艣wiata.

    • Sennhai
      Sennhai Rok temu +8

      @A statystyki wg Instytutu Danych z Dupy?

    • A
      A Rok temu +2

      @Sennhai nie, wed艂ug sonda偶u "Active Group"

    • Zsn Kowalski
      Zsn Kowalski Rok temu +2

      @MTP - modelarstwo to pasja kt贸rego to wpadn膮?

  • Jakub
    Jakub Rok temu +54

    Polacy czas podnie艣膰 g艂owy i zacz膮膰 my艣le膰 jak przysta艂o na takie czasy. Dobry materia艂 pozdrawiam

    • Freeman1000000
      Freeman1000000 Rok temu +4

      Nikt niczego nie wykorzysta, pr臋dzej roznios膮 ten kraj na ryjach, taka nasza specyfika narodowa. Wielopolski mia艂 艣wi臋t膮 racj臋 m贸wi膮c, 偶e dla Polak贸w mo偶na zrobi膰 wszystko, z Polakami nic. Historia zweryfikowa艂a. Powt贸rka gwarantowana.

  • 艁ukasz Mateusz
    艁ukasz Mateusz Rok temu +27

    DAJ BO呕E NAM ZWYCI臉呕Y膯! W POKOJU 呕YC BEZ WOJNY!!

  • Tommy1marg
    Tommy1marg Rok temu +108

    znowu wszyscy nam dzi臋kuj膮... ale jako艣 nikt nam nie pomaga... co艣 mi to przypomina

    • Mateusz
      Mateusz Rok temu +3

      A co Ty takiego zrobi艂e艣, 偶e Ci dzi臋kuj膮? Czy piszesz w imieniu innych?

    • Alex Wozniak
      Alex Wozniak Rok temu +16

      @Mateusz a kto p艂aci podatki, aby Ukrai艅cy mieli schronienie w Polsce?? Oczywi艣cie, 偶e my (Polacy)

    • Mateusz
      Mateusz Rok temu +2

      @Alex Wozniak no to fakt, podatki wszyscy p艂acimy.

    • Alex Wozniak
      Alex Wozniak Rok temu +4

      @Mateusz p艂acimy, ale zobacz jakie wysokie, od k膮d zacz臋li te przepychanki z Rosj膮 ( ja wiem, 偶e Poslka z Rosj膮 to zazwyczaj mia艂a pod g贸rk臋 ) ale jak nasi politycy ( nie wszyscy ) zacz臋li broni膰 tak tej Ukrainy ( 偶e nawet zacz臋li wydawa膰 polecenia innym narod膮 ) to paliwo, gaz itd od razu posz艂y w g贸r臋, bo przecie偶 to jest eksportowane z Rosji, wi臋c, z dnia na dzie艅 Rosj膮 mog艂aby podnie艣膰 te ceny o 100%.

  • Plincz
    Plincz Rok temu +174

    Daj Bo偶e odbudowa膰 si臋 Rzeczypospolitej !

    • kocure
      kocure Rok temu +2

      @Jeb*a膰 ukraine a co jest

    • DDoS_Nero
      DDoS_Nero Rok temu +25

      @x Ray PRZYK艁AD: Ukrainiec dostaj臋 wi臋ksz膮 艣redni膮 wyp艂at臋 od Polaka D:

    • kocure
      kocure Rok temu +1

      @DDoS_Nero mo偶e dlatego 偶e ukraincow jest w polsce mniej i przyjezdzaja glownie ci na ktorych stac?

  • Mariolusia m
    Mariolusia m Rok temu +249

    Skoro mamy tyle problem贸w to nie powinni艣my si臋 dzieli膰 i k艂贸ci膰 jako spo艂ecze艅stwo. A niestety politycy ju偶 robi膮 bagienko...niedobrze si臋 robi...

    • vwgolfdiesel
      vwgolfdiesel Rok temu +8

      A co z aparatem propagandy

    • Manier Warsaw
      Manier Warsaw Rok temu +15

      Tymczasowe Im dawac i po 3 miesiacach do Siebie niech Jada

    • 艁ukasz
      艁ukasz Rok temu +19

      Niestety z PiS nie da si臋 dogada膰. P贸ki nie zostan膮 odsuni臋ci od w艂adzy , tak d艂ugo w Polsce b臋dzie niezgoda

    • vwgolfdiesel
      vwgolfdiesel Rok temu +21

      @艁ukasz Jak gauleiter Tusk byl u wladzy to glownym przeciwnikiem byl rowniez PIS. O czym my mamy sie z gauleiterem i jego przydupasami sterowanymi z Berlina i Brukseli dogadywac.Gdyby byl u wladzy nadal Polski juz dawno by nie bylo, jako niezaleznego panstwa. Zla pogoda to rowniez wina PIS. Pozdrowienia do Moskwy i Berlina...

    • Barbara Doniec
      Barbara Doniec Rok temu +11

      @Manier Warsaw Mysle, ze niestety nie beda tak bardzo chetni do powrotu jak, to teraz twierdza. Jesli dostana takie przywileje jakie dal im rzad beda leciec jak muchy do lepu. Przekonamy sie juz niedlugo. Pozdrawiam

  • Miko艂aj
    Miko艂aj Rok temu +70

    Potrzeba nam takiego podej艣cia do aktualnych wydarze艅. Mimo trudno艣ci, je艣li zachowamy cho膰 odrobin臋 optymizmu to wierz臋, 偶e jeste艣my w stanie to przetrwa膰 i wyj艣膰 jeszcze mocniejsi z ca艂ej sytuacji.

    • Pawe艂 Lechita
      Pawe艂 Lechita Rok temu

      My艣lenie to u ciebie przesz艂o艣膰

    • Wojtek p
      Wojtek p Rok temu +6

      Wierze w to ze wyjdziemy silniejsi tylko wiadomo to beda trudne czasy dla nas ale damy rade bo kto jak nie POLSKA ktora i tak ma ciagle pod g贸r臋

    • Kudus
      Kudus Rok temu +2

      @Wojtek p Albo s艂absi.

    • Praff jeden
      Praff jeden Rok temu

      @Kudus Musia艂oby nas nie by膰.

    • Pawe艂 Kazimierski
      Pawe艂 Kazimierski Rok temu +1

      No widz臋 posiadasz mocny optymizm

  • Jacek Zugaj
    Jacek Zugaj Rok temu +239

    Ogl膮daj膮c ko艅c贸wk臋 daj Bo偶e aby tak bylo .ale znaj膮c historie i knowania finansjery swiatowej to boj臋 sie aby艣my nie obudzili si臋 pewnego dnia z r臋k膮 w nocniku

    • Zbigniew Morgowski
      Zbigniew Morgowski Rok temu +37

      Ju偶 si臋 obudzili艣my z r臋k膮 w nocniku

    • Roman 呕y
      Roman 呕y Rok temu +29

      My t膮 r臋k臋 nadal tam trzymamy

    • Andrzej Kranik
      Andrzej Kranik Rok temu +8

      masz racje tak morze by膰

    • Regnarist
      Regnarist Rok temu +16

      My j膮 tam trzymamy i bawimy zawarto艣ci膮.

  • Rafko
    Rafko Rok temu +12

    Cytuj膮c klasyka - "Panie, miej ten kraj w swojej opiece"

  • zsylammada1
    zsylammada1 Rok temu

    Nie ogl膮dam telewizji wystarczy mi taki film raz na kilka dni i wszystko co najwa偶niejsze wiem. Naprawd臋 mega kana艂. Super charyzma i vokal. Informacje bardzo ciekawe i jasno opowiedziane. 馃檶

  • Dario Srna
    Dario Srna Rok temu +43

    S艂owa, s艂owa nic nie kosztuj膮... Trzeba patrze膰 na czyny i konkretne decyzje, 偶eby si臋 nie obudzi膰 z r臋k膮 w nocniku jak w 39'

  • Renata Ewa
    Renata Ewa Rok temu +69

    To g艂贸wnie spekulacja. Czas poka偶e czy wyjdzie nam to na dobre. W艣r贸d ka偶dej nacji s膮 ludzie, kt贸rzy chc膮 pracowa膰 i czuj膮 rodzaj wdzi臋czno艣ci, ale i tacy, kt贸rzy b臋d膮 偶erowali na dobrym sercu darczy帽c贸w. Natomiast politycy z innych kraj贸w chwal膮 Polak贸w, bo cieszy ich te偶 to, 偶e my jeste艣my buforem i bierzemy na siebie problemy Ukrai帽c贸w. Ruch oddolny obywateli jest bardzo du偶y, wida膰 wsz臋dzie i mam nadziej臋, 偶e to nie obr贸ci si臋 przeciwko nam.

    • dave darre
      dave darre Rok temu +11

      niestety ale obr贸ci ja mam ju偶 pierwszy tego efekt bo szko艂a odrzuci艂a mojego syna do zer贸wki bo wzi臋li 40 dzieci z Ukrainy. Oficjalnie tego nie powiedzieli bo nie mogli ale ksi膮dz na mszy w niedziel臋 o tym powiedzia艂, 偶e 40 dzieci z Ukrainy przyje艂a konkretnie ta szko艂a
      Taka sytuacja.

    • Roksa Pols
      Roksa Pols Rok temu +3

      @dave darre robi si臋 w Polsce ..wielki ...SYF..............dopiero si臋 zaczyna .......

    • Sebastian C
      Sebastian C Rok temu +2

      Kr贸tkoterminowo b臋dzie to problem, ale w perspektywie d艂ugoterminowej wyjdziemy na plus

    • Halina Sku
      Halina Sku Rok temu

      @dave darre Nie wierz臋 Naci膮gane Skoro nie powiedzieli to pow贸d by艂 inny

  • CzaCzaNCB
    CzaCzaNCB Rok temu +42

    Zwi臋kszenie etat贸w administracyjnych, a w ma艂ym mie艣cie pokroju mojego (13tys os贸b) kiedy nie wejdziesz do urz臋du miasta to se chodz膮 z czajniczkami, wiecznie nie maj膮 czasu, a wejdziesz do pokoju to 4siedz膮 jedna robi i ty masz czeka膰 miesi膮c czasu na to 偶eby przyj艣膰 po miesi膮cu i dosta膰 piecz膮tk臋 na kwicie...

    • Irena Wi臋c艂awek
      Irena Wi臋c艂awek Rok temu +3

      I nic nie mo偶esz za艂atwi膰 ,bo ka偶demu przeszkadzasz i ka偶dy m贸w co innego tak ma obywatel w tym.kraju
      I

    • ewa budewa
      ewa budewa Rok temu +1

      W mojej m艂odo艣ci na takie urz臋dniczki m贸wi艂o si臋 biurwy:)

  • benland22
    benland22 Rok temu +5

    Trzymajcie si臋 cieplutko w tej Polsce 鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍

  • SulacoPL
    SulacoPL Rok temu +3

    Musimy zacz膮膰 my艣le膰 o posiadaniu broni atomowej!!!

  • cybork12
    cybork12 Rok temu +38

    Nie wiem czy zdajecie sobie spraw臋, 偶e przy obecnych relacjach cenowych pszenicy do nawoz贸w i paliwa grozi nam za艂amanie produkcji rolniczej. Co oznacza dalszy wzrost cen 偶ywno艣ci i brak wp艂yw贸w z eksportu zb贸偶.

    • Josh Brown
      Josh Brown Rok temu +5

      Ludzie nie wiedza a nied艂ugo b臋dzie p艂acz

    • Valderama
      Valderama Rok temu +4

      @Josh Brown a 艣miali sie z Lecha Kaczy艅skiego jak przestrzega艂 przed Rosj膮. Jak zwykle m膮dry polak po szkodzie....

    • agata obtu艂owicz
      agata obtu艂owicz Rok temu +1

      Dlatego go艣膰 z PSLu m贸wi艂 dobrze. 呕e gminy maj膮 domy i wystarczy je wyremontowa膰(s chc膮 i to robi膮)i kto z Ukrai艅c贸w chce pracowa膰 rzetelnie jest przyjmowany z otwartymi r臋kami. Teraz trzeba tylko poczeka膰 na ustalenia rz膮du. Bo wie艣 si臋 ju偶 wypowiedzia艂a. Brakuje r膮k do pracy ,a mieszkania,domy s膮. I Gminy s膮 ch臋tne. Tylko rz膮d.......

    • Damian Matyszczyk
      Damian Matyszczyk Rok temu +1

      Pa艅stwo powinno (jakkolwiek to nie brzmi irracjonalnie) uruchomi膰 PGR. Tylko niestety koszta mog艂yby zdecydowanie przerosn膮膰 mo偶liwo艣ci naszego kraju. Ale d艂ugofalowo to by do艣膰 znacz膮co zamortyzowa艂o skutki wojny.

    • Wytrwaly !!
      Wytrwaly !! Rok temu +2

      Bida z nedza !!!!

  • Polak ma艂y
    Polak ma艂y  Rok temu +11

    Politycy dzia艂aj膮 z premedytacj膮. Trzeba zapami臋ta膰 co komu zawdzi臋czamy i potem rozliczy膰.

  • Agnieszka Benelak
    Agnieszka Benelak Rok temu +49

    Po pierwszych lockdownach og贸lno艣wiatowych m贸wi艂em 偶e bedzie wojna, poniewa偶 nikt nie b臋dzie chcia艂 wzi膮膰 odpowiedzialno艣ci za ten burdel co si臋 zrobi艂 po lockdownach ( ceny surowc贸w itp) co si臋 takiego zmieni艂o na 艣wiecie 偶e jest wed艂ug Pinokia o wiele gorsza perspektywa ni偶 przed wojn膮? Zmieni艂o sie tyle 偶e kryzys b臋dzie o 5-10% wi臋kszy przez wojn臋, ale pinokio dosta艂 teraz pokerowe kart i teraz ca艂y ten kryzys kt贸ry do nas szed艂 od 2 lat ( stagflacja) zwali na wojn臋.

    • Ricki Garage
      Ricki Garage Rok temu +4

      Ka偶dy o tym wiedzia艂, tylko niedopuszczano do my艣li tego.Pozdrawiam Cb serdecznie.

  • Konik95 Ziolas95
    Konik95 Ziolas95 Rok temu +1

    Zawsze taki fajny entuzjazm przeze mnie przechodzi jak tutaj wchodz臋 wszytko super obja艣nione, wyja艣nione super materia艂.

  • Szymon Tajs
    Szymon Tajs Rok temu +1

    Wielki szacuneczek za Tw贸j wk艂ad w ka偶dy materia艂. 馃挭馃槑

  • Hello
    Hello Rok temu

    Ja ju偶 dawno straci艂em nadzieje ale niech ludzie 偶yj膮 nadzieja daj Bo偶e aby si臋 zi艣ci艂o.

  • Hdhs Hshs
    Hdhs Hshs Rok temu +54

    Pozdrawiam wszystkich dobrych ludzi na ca艂ym 艣wiecie

  • Arturro
    Arturro Rok temu +1

    "40 milion贸w serc - bije tutaj,
    Zimny kraj, zimne flow, zimna w贸da"

  • Cwks 1916
    Cwks 1916 Rok temu +19

    Panie ale to nie g膮bka
    Chwa艂a Wielkiej Polsce

  • Rev
    Rev Rok temu +63

    Dzi臋ki za ten materia艂 馃挭馃徏
    Z tym G20 to mnie zagi膮艂e艣! 馃槻
    To, 偶e Polska mia艂a by do艂膮czy膰 do G20 akurat za Rosj臋 (?!) - wspania艂a ironia "losu" 馃槃

    • iczkimer
      iczkimer Rok temu +4

      Na razie plotka.

    • Gustaw Krzewicki
      Gustaw Krzewicki Rok temu +2

      @iczkimer miejmy naddzieje ze prawdziwa 馃搱馃惙

    • iczkimer
      iczkimer Rok temu +3

      @Gustaw Krzewicki Polska jest w czornej.... A 20-t膮 gospodark膮 i politycznie Polska nie jest. Jak Ukrai艅cy nie dadz膮 rad臋 藕le. Jak dadz膮 jeszcze gorzej.

    • Hubert Szadurski
      Hubert Szadurski Rok temu +19

      Polska jest 23 gospodark膮 艣wiata z blisko 700 mld USD PKB a je艣li liczy膰 Tajwan jako cz臋艣膰 Chin to 22 na 193 oficjalnie istniej膮ce gospodarki a wed艂ug ekonomist贸w z INF Polska ma przekroczy膰 1 bln USD PKB ju偶 w 2025 roku wi臋c miejsce w G20 b臋dzie dla nas niezale偶nie od czy Rosja pozostanie czy te偶 nie.

  • Marcin Marcin
    Marcin Marcin Rok temu +17

    Ka偶d膮 tak膮 sytuacj臋 mo偶na obr贸ci膰 na swoj膮 korzy艣膰, stoimy przed wielk膮 szans膮 a nie zagro偶eniem. Tak jak w chi艅skiej sztuce walki trzeba wykorzysta膰 si艂臋 wroga i obr贸cic na swoj膮 korzy艣膰. Jestem absolutnie przekonany 偶e dzi臋ki temu co si臋 dzieje mo偶emy sta膰 si臋 pot臋偶ni.

    • Anna
      Anna Rok temu +1

      Ale nie z rz膮dem Pinokia.

  • Dawid M
    Dawid M Rok temu +53

    Nie b臋d臋 s艂odzi艂, bo poruszone w materiale kwestie wprowadzaj膮 w b艂膮d. Polska na dzie艅 dzisiejszy ma 38 179 800 (dane na marzec 2021) OBYWATELI. Do tego trzeba doda膰 miliony migrant贸w, 偶yj膮cych, mieszkaj膮cych, pracuj膮cych i ucz膮cych si臋 w Polsce, kt贸rzy NIE S膭 obywatelami Polski (tak偶e nie myl poj臋膰). Wielu przyjezdnych jest tutaj legalnie, wielu nielegalnie i te 40 mln os贸b zamieszkuj膮cych nasz kraj na pewno dawno osi膮gn臋li艣my. By艂 to jednak nap艂yw stopniowy, z kt贸rym polska gospodarka mog艂a sobie poradzi膰. To wyzwanie przed kt贸rym stoimy na chwil臋 obecn膮 jest wielk膮 niewiadom膮. Z jednej strony po pewnych turbulencjach jest to dla nas ogromna szansa na rozw贸j gospodarczy (patrz膮c d艂ugoterminowo), ale z drugiej strony jest to co艣 co mo偶e nas poci膮gn膮膰 na dno, od kt贸rego naprawd臋 trudno b臋dzie nam si臋 odbi膰. Dlatego zalecam realizm, zamiast tego huraoptymizmu. Dzi艣 Polska stoi przed ogromnym wyzwaniem, bo nie jeste艣my przygotowani na te miliony uchod藕c贸w, kt贸re przybywaj膮 do nas w tak kr贸tkim czasie. To ogromne wyzwanie organizacyjne na dzi艣, ale r贸wnie偶 na najbli偶sze lata. Nie oszukujmy si臋, opr贸cz jako tako blisko艣ci j臋zyka (zach贸d Ukrainy) niewiele mamy wsp贸lnego... inna kultura, religia, j臋zyk, historia narod贸w. Nie m贸wi膮c o tym, 偶e dla tych wielu milion贸w os贸b najwi臋kszymi bohaterami narodowymi s膮 osoby, uznawane w Polsce za zbrodniarzy. To w d艂u偶szej perspektywie wywo艂a naprawd臋 wielkie problemy, bo w pewnym momencie 偶yj膮cy w Polsce Ukrai艅cy mog膮 domaga膰 si臋 mo偶liwo艣ci 艣wi臋towania i czczenia swoich 'bohater贸w'. O tym dzi艣 nikt nie my艣li, a w polskich szko艂ach ju偶 powinno uczy膰 si臋 m艂odych tej historii, kt贸ra w Ukrainie nie dociera do dzieci lub jest inaczej przedstawiana. Kolejna sprawa to brak mieszka艅, rosn膮ce ich ceny, szybuj膮ca inflacja, bo nagle skokowo zwi臋ksza si臋 popyt za czym nie nad膮偶a poda偶. Nie ma te偶 co zachwyca膰 si臋 zapowiedziami firm, 偶e cz臋艣膰 zak艂ad贸w przenios膮 do Polski. P贸ki nie powstan膮 te zak艂ady i nie zaczn膮 pracowa膰 tam ludzie mo偶na w艂o偶y膰 to mi臋dzy bajki. Raczej wi臋kszo艣膰 firm chce przeczeka膰 sytuacj臋, zobaczy膰 gdzie to zmierza. Je艣li wojna si臋 zako艅czy a sankcje b臋d膮 znoszone, to te firmy szybciutko powr贸c膮 na ogromny, rosyjski rynek, gdzie dodatkowo b臋d膮 mia艂y bardzo tani膮 i zubo偶on膮 si艂臋 robocz膮. W wielu filmach m贸wisz, "偶e w pewnym sensie Polska sta艂a si臋 pa艅stwem frontowym". To偶 to zwyk艂y banialuk. Polska jest pa艅stwem frontowym z chwil膮 wej艣cia do NATO, no nie bez powodu nasz region jest nazywany wschodni膮 flank膮 NATO. Poruszasz du偶o temat贸w, w kr贸tkim czasie. Mo偶e lepiej omawia膰 ich mniej, ale za to jako艣ciowo lepiej i dok艂adniej? Og贸lnie dobra robota, ale jeszcze sporo pracy przed tob膮. Mam nadziej臋, 偶e moje uwagi nie zostan膮 odebrane jako hejt, bo tego zupe艂nie nie mia艂em w zamiarze. Pozdrawiam

    • Wojciech Musia艂
      Wojciech Musia艂 Rok temu +11

      No i takie komentarze warto czyta膰 i wyr贸偶nia膰! Szacun kolego za ch艂odne i logiczne podej艣cie do tematu. I jak najbardziej popieram skupienie si臋 na mniejszej ilo艣ci temat贸w ni偶 po 艂ebkach traktowa膰 ich tyle w dodatku przygotowywanych na szybko. Podpisuje si臋 r臋kami i nogami!

    • Barbara Brecht
      Barbara Brecht Rok temu +5

      馃憤

    • Dawid M
      Dawid M Rok temu +16

      @Wojciech Musia艂 Dzi臋ki. :) Ogl膮dam ostatnio bardzo szczeg贸艂owo r贸偶ne filmy na yt, bo niemal wszystkie kana艂y m贸wi膮ce wcze艣niej o jaki艣 ciekawostkach lub alternatywnej przysz艂o艣ci dzi艣 przerzuci艂y si臋 na chwytliwy temat, jakim jest wojna w Ukrainie. Wszystko to, by podbi膰 sobie statystyki, zdoby膰 jak najwi臋cej sub贸w, ale nie do ko艅ca s膮 to w pe艂ni warto艣ciowe materia艂y. Na tym kanale, pod innymi filmami zamieszcza艂em swoje opinie, ale raczej by艂y ch艂odno przyj臋te, bo m艂odzi fani odbierali je chyba za atak, krytyk臋 ni偶 za dobr膮 rad臋. Swoje lata ju偶 mam, swoje prze偶y艂em, do艣wiadczy艂em, itd. dodatkowo jestem rusycyst膮, wi臋c jaki艣 pogl膮d na spraw臋 mam, bo to zakres moich zainteresowa艅. Jestem patriot膮 i po prostu realnie podchodz臋 do tematyki zwi膮zanej z przysz艂o艣ci膮 Polski. Dzi艣 nie jest jako艣 kolorowa jak to jest przedstawiane i po prostu trzeba mie膰 tego 艣wiadomo艣膰. Zwi臋kszaj膮ca si臋 liczba os贸b zamieszkuj膮ca Polsk臋, bynajmniej nie jest powodem do dumy, rado艣ci, czy nie 艣wiadczy o sile pa艅stwa itp. C贸偶 z tego, 偶e mieszka tutaj tyle ludzi, ale nie czuj膮 g艂臋bszej wi臋zi z naszym krajem? No ale to temat rzeka i mo偶na na ten temat naprawd臋 wiele powiedzie膰. By膰 mo偶e kiedy艣 powstanie Unia Polski i Ukrainy oraz Bia艂orusi, przy jednoczesnym bardzo du偶ym os艂abieniu Rosji w regionie, ale czy t臋 szans臋 Polska b臋dzie umia艂a wykorzysta膰? Z tego co ostatnio czyta艂em Niemcy ju偶 obawiaj膮 si臋 takiej nowej europejskiej unii pa艅stw, bo to mocno os艂abi艂o by ich wp艂ywy w tym regionie (ludno艣膰 Niemiec to 80 mln ludzi, a Polski, Ukrainy i Bia艂orusi razem wzi臋tych ok 90 mln). Nie oszukujmy si臋 Niemcy dzi艣 pomagaj膮 jak najmniejszym kosztem, ale licz膮, 偶e po wojnie b臋d膮 g艂贸wnym graczem w odbudowie Ukrainy. Polska ju偶 dzi艣 powinna pracowa膰 nad tym z ukrai艅sk膮 w艂adz膮, by po zako艅czeniu dzia艂a艅 wojennych to Polska i polskie firmy mia艂y najwi臋kszy udzia艂 w ukrai艅skim rynku odbudowy kraju, by w ten spos贸b jako艣 zrekompensowa膰 koszty jakie dzi艣 Polska ponosi. Brzmi to mo偶e brutalnie, ale biznes to biznes i mam nadziej臋, 偶e w艂adze my艣l膮 nie tylko o tym co dzi艣 i jutro, ale te偶 o przysz艂o艣ci. Mam nadziej臋, 偶e Polska b臋dzie partycypowa膰 i b臋dzie g艂贸wnym beneficjentem 艣rodk贸w podczas odbudowy Ukrainy i 偶e Niemcy nie wepchn膮 si臋 przed szereg jako ci pierwsi gotowi wys艂a膰 swoje firmy. (w tym miejscu przypominam, 偶e z jednego euro z UE dla Polski 70 eurocent贸w wraca do Niemiec, wi臋c maj膮 interes, by Polska mia艂a du偶e dotacje). Mam nadziej臋, 偶e przy odbudowie Ukrainy takie proporcje b臋d膮 zachowane w stosunku do Polski. Do tego uwa偶am, 偶e polski rz膮d dzi艣 (kiedy spo艂ecze艅stwo ukrai艅skie jest mocno propolskie i wdzi臋czne nam) powinien po艂o偶y膰 na st贸艂 te trudne kwestie zwi膮zane z Wo艂yniem, by ukrai艅ska strona w ko艅cu stawi艂a temu czo艂a, by zako艅czy膰 t臋 bolesn膮 histori臋, wzajemnie sobie wybaczy膰 i budowa膰 wsp贸ln膮 przysz艂o艣膰. Najwy偶sze w艂adze ukrai艅skie s膮 偶ydowskiego pochodzenia, wi臋c powinny to jako艣 sprytnie wple艣膰 w swoje dzia艂ania je艣li my艣l膮 o dobrych s膮siedzkich stosunkach. My mimo tego wszystkiego, tej trudnej historii wyci膮gamy r臋ce, by wzajemnie wybaczy膰 przesz艂o艣膰 i p贸j艣膰 wsp贸lnie dalej. Tylko czy ukrai艅ska strona to rozumie i tego chce? Jak ju偶 wcze艣niej napisa艂em to nie jest takie oczywiste, to temat rzeka i nie da si臋 om贸wi膰 po 艂epkach przez 20 minut.

    • Fekalista Grzybowory
      Fekalista Grzybowory Rok temu +3

      @Dawid M
      Obawiam si臋, 偶e w naszym kraju nie ma zbyt wielu r贸wnie trze藕wo my艣l膮cych ludzi. Je偶eli chodzi o w艂adze to tu ju偶 w og贸le widz臋 zachwyt nad tym jak to Polsk臋 wychwalaj膮 wszystkie (prawie) pa艅stwa na 艣wiecie, 偶e buduje to bardzo du偶y kapita艂 polityczny, kt贸ry niestety w wyniku nieudolnych poczyna艅 naszych polityk贸w zostanie b艂yskawicznie roztrwoniony.
      Na chwil臋 obecn膮 ca艂a pomoc uchod藕com wydaje mi si臋 odbi膰 pot臋偶n膮 czkawk膮 w przysz艂o艣ci. Obym si臋 myli艂.
      Ja r贸wnie偶 nie jestem za tym, 偶eby nie pomaga膰, ale trzeba robi膰 to z g艂ow膮.

    • Sabina Ziolkowska
      Sabina Ziolkowska Rok temu

      Dlaczego nie wysy艂amy ich dalej trzeba im wyt艂umaczy膰 偶e u nas nie ma miejsca dla takiej ilo艣ci i jak sko艅cz膮 socjal to zrozumiej膮 i rusza dalej

  • Agro_Micha艂3p
    Agro_Micha艂3p Rok temu +3

    Ja by艂em wczoraj na lotnisku w rzeszowie, lecia艂em do irlandi, jak przyje偶d偶a艂em na lotnisko to byl jeden du偶y wojskowy samolot kt贸ry kr膮zy艂 nad lotniskiem a p贸藕niej wylecial jaki艣 ameryka艅ski boeing 737 w tym te偶 s膮 oko艂o 20 albo i wi臋cej opantzerzonych pojazd贸w

  • AW Productions
    AW Productions Rok temu +78

    Ten odcinek powinien mie膰 nazw臋 ,, A to dopiero pocz膮tek''

    • 艁ucja Pozna艅ska
      艁ucja Pozna艅ska Rok temu +1

      Akcja przesiedlenia lub deportacji.

    • ewka-olewka
      ewka-olewka Rok temu

      @RegularMike daj Bo偶e 偶eby tak si臋 sta艂o. ,a Putlerowi szubienica! !

    • Daniel K
      Daniel K Rok temu

      Nie ma scenariusza, gdzie wychodzimy na tym wszystkim jako kraj nie gorzej ni偶 przed wojn膮.

    • Irena P
      Irena P Rok temu +1

      @艁ucja Pozna艅ska
      Najlepiej do Rosji

  • Piotr Gr
    Piotr Gr Rok temu +1

    艢wietna analiza. Dzi臋ki. Dobrej niedzieli.

  • Maria Kurdziel
    Maria Kurdziel Rok temu +3

    Niema co oblicza膰.zeby nie by艂o niespodzianek. B臋dzie to na co zas艂u偶yli艣my swoimi czynami,!馃挒馃憤馃崁馃崁馃崁馃崁馃崁馃崁馃崁

  • Xen
    Xen Rok temu

    40 milionow serc bije tutaj, zimny kraj, zimne flow, zimna w贸da...

  • Piotr Jasielski
    Piotr Jasielski Rok temu +1

    Dobry materia艂. Ch臋tnie us艂ysz臋 wi臋cej analiz ekonomicznych.

  • Neativ
    Neativ Rok temu +8

    Trzeba ich integrowa膰 z nami, bo nam przewr贸t zrobi膮

  • Dani9
    Dani9 Rok temu +13

    coraz lepsze ci wychodza te filmy, tak trzymaj ;)

  • Grzegorz Poznanski
    Grzegorz Poznanski Rok temu +2

    Jedyny kana艂 jaki ogl膮dam odk膮d wybuch艂a wojna 馃挭馃挭

  • 73garym
    73garym Rok temu +1

    Wyliczanka o najbardziej obci膮偶onych miastach zaczyna si臋 oczywi艣cie od Warszawy, chocia偶 mapa 9:30 pokazuje na Wroc艂aw (115), Warszawa (71)

    • Slows
      Slows Rok temu

      Bo to stara mapa teraz tam wychodzi Warszawa 217 a Wroc艂aw 189

  • Boguslaw Kr臋pa
    Boguslaw Kr臋pa Rok temu +33

    Po wonie kolejowe po艂膮czenia odbuduje si臋
    bardzo szybko. Drogi ,mosty troch臋 d艂u偶ej.
    Chiny pr贸cz szlaku mia艂y rozliczne interesy na Ukrainie. Na odbudowie te偶 b臋dzie im zale偶a艂o. A wiedz膮 jak robi膰 interesy.
    Tylko wieki 偶al, tej ofiary.

  • Jakub Kuligowski
    Jakub Kuligowski Rok temu

    A mo偶e Global Daily jako podcast na Spotify? Ch臋tnie pos艂ucha艂bym w drodze do pracy zamiast radia...
    Dobra robota.

  • DZAKOB TV
    DZAKOB TV Rok temu +2

    Powiem tak, robisz genialn膮 robot臋, rzetelne informacje poparte argumentami oraz podajesz 藕r贸d艂a co si臋 ceni.
    Pozdrawiam DZAKOB TV

  • Tatarek99
    Tatarek99 Rok temu +13

    Dzi臋ki za mega warto艣ciowe i ciekawe filmy
    Jestes najlepszy 馃挭

  • Jerzy
    Jerzy Rok temu +58

    Wszyscy powinni uwa偶a膰 na sabotarzystow i kolaborant贸w 鉂
    馃憤馃嚨馃嚤馃嚨馃嚤馃嚨馃嚤馃憤

  • Napr臋偶onyMaszt
    Napr臋偶onyMaszt Rok temu +3

    Kolejna tarcza ktora ma nas ochroni膰.. dzi臋kujemy...

  • Piotr 艢liwka
    Piotr 艢liwka Rok temu

    Bardzo dobry materia艂. Gratuluje profesionalizmu na kanale

  • KRUSZYNA@BDG
    KRUSZYNA@BDG Rok temu +6

    Z tego co wiem, bo z pasji i zawodowo zajmuj臋 si臋 automotive to teraz jest tragedia

  • Artog
    Artog Rok temu +5

    B臋dzie ci臋偶ko przez jaki艣 czas. B臋dzie du偶o zagro偶e艅 ale te偶 mn贸stwo szans

  • Jacek Gregorkiewicz
    Jacek Gregorkiewicz Rok temu +1

    super praca super materia艂y doceniamy

  • micha艂 Grabiec
    micha艂 Grabiec Rok temu +2

    Szacunek za to co robisz bardzo rzetelny i zaufany kana艂 w ko艅cu zaufane 藕r贸d艂o informacji a nie pranie m贸zgu Pozdrawiam !

    • Lelum Polelum
      Lelum Polelum Rok temu +1

      Przecie偶 on gada to co znajdzie w necie , to co tu rzetelnego

    • Wojciech Musia艂
      Wojciech Musia艂 Rok temu

      @Lelum Polelum Kiedy艣 w TV by艂y "opinie o faktach" w zale偶no艣ci od kana艂u, teraz w internecie s膮 "fakty na podstawie opinii wszelakich" ;]

  • Karolina Kruk
    Karolina Kruk Rok temu

    Subik na nowym kanale. 呕ycz臋 dalszego sukcesu 馃憤

  • medivoadmin
    medivoadmin Rok temu +3

    艣wietny materia艂 i du偶o optymizmu....

  • Vlad Palownik
    Vlad Palownik Rok temu +48

    Ja dalej nie rozumiem dlaczego nie mo偶na ich rozlokowa膰 na terenach Ukrainy nie dotkni臋tych wojna.

    • 銉凨acper
      銉凨acper Rok temu +8

      Niestety w dalszym ci膮gu istnieje ryzyko bombardowania, nawet je艣li do tej pory go nie by艂o.

    • Angelo PL XD
      Angelo PL XD Rok temu +2

      Vlad Palownik bo te ju偶 s膮 dotkni臋te wojn膮... mam znajomych w zachodniej Ukrainie i ju偶 tam spadaj膮 od czasu do czasu rakiety na ka偶de miasto.

    • darek wiacek
      darek wiacek Rok temu +7

      Bo tam beda zydzi mieszkac

    • alicja8684
      alicja8684 Rok temu +6

      Bo to gruba Polityka

  • _Angie_ Pl.
    _Angie_ Pl. Rok temu +3

    Dzi臋ki ,super kana艂.馃憤馃徎馃槝馃檶馃徎

  • Kiewo Games
    Kiewo Games Rok temu

    艢wietne materia艂y robisz! Ogl膮dam codziennie z zaciekawieniem

  • Ania Fick
    Ania Fick Rok temu +27

    艢wietny materia艂, jak zawsze, brawo!

    • Zbigniew Morgowski
      Zbigniew Morgowski Rok temu +1

      Ale materia艂 jest nie prawdziwy bo nie uwzgl臋dnia 3 wojny swiatowej

  • Snowflake 789
    Snowflake 789 Rok temu +54

    Co do przeniesienia produkcji do Polski, to potwierdzam. Moja firma wycofuje si臋 z Rosji zwalniajac 2.5 tys pracownik贸w. Oczywi艣cie przy okazji tracimy ich rynek, ale ich export, b臋dzie teraz naszym exportem

    • Gustaw Krzewicki
      Gustaw Krzewicki Rok temu +3

      Twoja firma czy firma w ktorej pracujes?

    • Snowflake 789
      Snowflake 789 Rok temu +2

      @Gustaw Krzewicki wiadomo 偶e chodzi o mi臋dzynarodow膮 korporacj臋

    • Snowflake 789
      Snowflake 789 Rok temu +3

      @Krzysztof Rudnik a kiedy b臋dzie "po wojnie"? Na Ukrainie te偶 by艂a nasza fabryka, ale ze wzgl臋du na niestabilna sytuacj臋 polityczn膮, r贸wnie偶 wewn臋trzna, nie by艂o tam 偶adnych inwestycji, jedynie utrzymanie lokalnego rynku

    • Patryk Podbia艂
      Patryk Podbia艂 Rok temu +4

      Dobra decyzja. Pami臋tam, jak m贸j tata wczoraj powiedzia艂: ,,Decathlon nie wycofa艂 si臋 z Rosji, wi臋c skre艣lamy go na dobre". Mniejsza z tym, czy s艂usznym jest tak my艣le膰, ale na pewno bardzo wielu Polak贸w taki punkt widzenia powiela. Kosztem rynku w Rosji prawdopodobnie uratowali艣cie rynek w Polsce.

  • Gabrielo
    Gabrielo Rok temu +48

    Polska za Rosje w G20, stanie sie realnym graczem na arenie mi臋dzy narodowej, tego nam nigdy nie zapomn膮 XD

    • Lemonlulu
      Lemonlulu Rok temu +3

      Ani nawet nie m贸w 鈽癸笍

    • Mariolusia m
      Mariolusia m Rok temu +5

      Polska ju偶 jest w G20 bo ca艂a Unia Europejska jest wi臋c praktycznie nic to nie zmienia.

    • Perun
      Perun Rok temu +8

      Wykiwa膰 ruska - chyba nie ma nic lepszego :)

    • Gabrielo
      Gabrielo Rok temu +1

      @Mariolusia m Ale nie mia艂a g艂osu wiec tak jak by nie by艂a, a teraz je偶eli by by艂a to ma realny g艂os, i ca艂y swiat musia艂 by sie liczy膰 z nami.

    • Mariolusia m
      Mariolusia m Rok temu +2

      @Gabrielo
      Obawiam si臋 偶e nas g艂os w 艣wiecie jest ma艂o s艂yszalny ale dobrze 偶e ruscy zostan膮 wyeliminowani.

  • PIOTR PATRIOTA
    PIOTR PATRIOTA Rok temu +4

    Ci co nas w ten konflikt Rosji i Ukrainy wpychaj膮 powinni WISIE膯 !!!

  • Pawe艂 Szewczyk
    Pawe艂 Szewczyk Rok temu +59

    W 2:07 zrobi艂e艣 b艂膮d, bo powiedzia艂e艣 24 miliardy, a na ekranie i z oficjalnego 藕r贸d艂a jest 2,4 miliarda, czyli 10 krotnie wi臋cej, nie jest to zarzut, bo Ci臋 lubi臋 ogl膮da膰, ale takie sprostanie

  • Neutral Creep
    Neutral Creep Rok temu +16

    Jak dla mnie to ju偶 powinna zosta膰 wprowadzona generalna strefa ekonomiczna z obni偶onymi (nawet do zera) podatkami z gwarancj膮 na 10 lat, p贸藕niej nast臋pna gwarancja na nast臋pne 10 lat 偶e nie b臋dzie wi臋cej ni偶 10 procent...

    • Worczes艂aw W贸r
      Worczes艂aw W贸r Rok temu

      bo i tak rz膮d mo偶e se do drukowa膰 te pieni膮dze

    • Neutral Creep
      Neutral Creep Rok temu

      @Worczes艂aw W贸r Nie 偶ebym popiera艂 rz膮d ale gdyby rz膮d robi艂 to co se mo偶e to byli by艣my w o wiele wi臋kszym bagnie ni偶 jeste艣my :P A ja tak tylko zaproponowa艂em wst臋pnie... do negocjacji... co艣 trzeba zrobi膰 bo jak nikt nic nie zrobi to ...

  • Damian Damian
    Damian Damian Rok temu +1

    Dla zasiegu! Jak zawsze na poziomie.

  • Kimi Boy
    Kimi Boy Rok temu +62

    2:03 2,4 mld a nie 24 mld
    艢wietny materia艂 jak zawsze, pozdro!

    • PustynnaBurza
      PustynnaBurza Rok temu +1

      Tak

    • Diamont
      Diamont Rok temu +12

      te偶 to zauwa偶y艂em, szukaem czy ktos napisa艂 komentarz xD

    • makapaka
      makapaka Rok temu

      @Diamont same

    • Piotr Milkowski
      Piotr Milkowski Rok temu

      馃槀馃槀馃槀dok艂adnie 馃憤. Nie ma to jak zawy偶one statystyki... lepiej si臋 sprzedaj膮

    • Bart Juszczak
      Bart Juszczak Rok temu

      500+ rocznie i tak duuuzo wi臋cej kosztuje (40mld+)

  • Micha艂 Werbel
    Micha艂 Werbel Rok temu +1

    B脫G, HONOR, OJCZYZNA.

  • Tomek Tomek
    Tomek Tomek Rok temu +34

    Wczoraj w Warszawie by艂o 500 tys. Ukrai艅c贸w . Tak powiedzia艂 czajkowski . Trzeba zatrudni膰 dodatkowe 5 tys. urz臋das贸w . Teraz w Warszawie jest 700 radnych a b臋dzie 1200

    • Cyprian Okr膮g艂y syn Iwony
      Cyprian Okr膮g艂y syn Iwony Rok temu +20

      teraz role si臋 odwr贸c膮, kiedy艣 to ukrai艅cy dymali na nas, teraz to Polacy b臋d膮 dyma膰 na nich haha, ciekawe czy nadal b臋d膮 nazywali ich swoimi bra膰mi ;)

    • Maciek Szymanski
      Maciek Szymanski Rok temu +2

      Radny to nie urz臋dnik. Pa艂a z WOS, gimbusie.

    • magicznyrafal
      magicznyrafal Rok temu +1

      OMG! sprawd藕 co to jest posada urz臋dnika i radnego.

  • micha艂 P
    micha艂 P Rok temu +4

    Fajnie by by艂o gdyby艣 zrobi艂 odcinek o firmach kt贸re dalej dzia艂aj膮 w ZSRR ... I dlaczego ... wiem, nie masz teraz czasu na to ..ale fajnie by by艂o)))

    • Wojciech Musia艂
      Wojciech Musia艂 Rok temu

      Google nie boli, od groma tekstu i wideo. Nawet strony nie musisz zmienia膰, na YT te偶 znajdziesz.

  • Bugi Bugi
    Bugi Bugi Rok temu +61

    Takie filmy bardzo podnosz膮 na duchu :)

    • PietuchaPrzemek
      PietuchaPrzemek Rok temu +8

      Frajer. Roboty coraz mniej. Teraz b臋dzie kilka mln miejsc pracy mniej.

    • pawcias
      pawcias Rok temu +5

      @PietuchaPrzemek S艂abo rozumiesz jak dzia艂a gospodarka.

    • Bartosz Majchrzak
      Bartosz Majchrzak Rok temu +3

      @pawcias Niestety niekoniecznie. W艂a艣nie pr贸buj臋 wynaj膮膰 mieszkanie w Poznaniu. Facet do kt贸rego si臋 dodzwoni艂em, stwierdzi艂, 偶e ma jakie艣 30 telefon贸w dziennie od Ukrai艅c贸w (kt贸rych nie chce) i opowiada艂 jak jego szwagier deweloper stawia w艂a艣nie w jakim艣 budynku 艂贸偶ko przy 艂贸偶ku (jak w koszarach) w艂a艣nie dla nich. Nast臋pne lata to b臋dzie niez艂a jazda bez trzymanki w gospodarce, ale i tak jestem za przyjmowaniem uchod藕c贸w z Ukrainy. Poza tym domy艣lam si臋, 偶e na rynku pracy w pracach o najni偶szych pensjach, b臋dzie ci臋偶ko Polakom, na pewno ci臋偶ej ni偶 dotychczas. Za jaki艣 czas si臋 oka偶e, 偶e Ukrai艅cy nauczyli si臋 j臋zyka i b臋d膮 mogli rywalizowa膰 z Polakami o prace dla specjalist贸w.
      Tak b臋dzie, mimo tego i tak jestem za przyjmowaniem ich. Mamy tak beznadziejny wzrost demograficzny, 偶e je艣li kto艣 jeszcze marzy o emeryturach, to bez tego si臋 nie obejdzie. Drena偶 m贸zg贸w? Jak najbardziej, ale ci ludzie w wielu przypadkach nie maj膮 ju偶 do czego wraca膰, wi臋c jest to sytuacja win win.

    • PietuchaPrzemek
      PietuchaPrzemek Rok temu +3

      @pawcias Wiem ilu znajomych szuka roboty od jakiego艣 czasu. Spokojnie, czas poka偶e. Obym si臋 myli艂.

    • Juhas Buhas
      Juhas Buhas Rok temu

      dlatego dolary nabyte

  • Rafa艂 Szpoton
    Rafa艂 Szpoton Rok temu +3

    Kakretne wiedz膮 i na temat 馃憢馃憢馃憢馃憢 Gdybys mia艂 kana艂 w TV ogl膮danie zn贸w nabra艂o by sensu馃槈馃

  • Rado992
    Rado992 Rok temu +7

    jak dla mnie najlepszy kana艂 ktory sie oglada na temat ukrainy, ale jak zwykle polska jest tutaj stawiana w bardzo dobrym swietle, niestety nie do konca sie tutaj zgodza, moim zdaniem doczekamy sie czasow biedy ktora jeszcze nikt dotad nie widzial, i nie chodzi tutaj o polske tylko o caly swiat. czasy CBDC nadchodza. Pozdrawiam was wszystkich ;)

    • Wojciech Musia艂
      Wojciech Musia艂 Rok temu +1

      Kana艂 dobry ale czy najlepszy w danym temacie to ju偶 bym polemizowa艂 ;] ale opinia jak du.. ka偶dy ma swoj膮.

    • Kamil Ciszewski
      Kamil Ciszewski Rok temu

      Za bardzo pro Upowski.Nie na trze藕wego podej艣cia

    • Rado992
      Rado992 Rok temu +1

      @Wojciech Musia艂 zle to sprecyzowa艂em , chodzi mi tutaj o to ze go艣膰 bardzo fajnie nagrywa materia艂 i przyjemnie sie go slucha ale nie ze wszystkim sie zgadzam

  • Lumperator
    Lumperator Rok temu +78

    Przyniesie to fatalne konsekwencje mimo tych optymistycznych s艂贸w np. Dr Bartosiaka, ze to dla nas szansa na za艂atanie dziury demograficznej. Nie, w ten spos贸b nie powinno si臋 艂ata膰 dziury demograficznej, bo to obca nacja, g艂ownie kobiety i dzieci, kt贸re dla gospodarki b臋d膮 ogromnym obci膮偶eniem. Dodaj膮c do tego skokowo dro偶ej膮c膮 偶ywno艣膰, wysokie ceny paliw, bardzo du偶膮 inflacj臋, zwi臋kszenie wydatk贸w na obronno艣膰... nie ma szans aby to si臋 utrzyma艂o. Nietrudno sobie wyobrazi膰, 偶e gdy statystycznemu Polakowi zacznie brakowa膰 kasy na jedzenie, a jednocze艣nie b臋dzie widzia艂, 偶e obcy ludzie maj膮 wi臋ksze przywileje, zaczn膮 si臋 niepokoje spo艂eczne. To prosta droga do wewn臋trznych zamieszek, na kt贸re z pewno艣ci膮 liczy Putin. I wtedy z automatu antypolskie szmaty b臋d膮 donosi膰 do Brukseli, ze gn臋bi si臋 tutaj uchod藕c贸w wojennych. Media francuskie od razu to pod艂api膮 i mamy gotowy przepis na dalsze sankcje.

    • Juhas Buhas
      Juhas Buhas Rok temu +6

      mi sie wydaje ze mowienie o tym dzisiaj to jakies nieistotne mrzonki gdyz raczej pewne jest ze front wojny za pare miesiecy bedzie w polsce i to polskie miasta beda niszczone blok po bloku kamienica po kamienicy

    • Pawe艂 K.
      Pawe艂 K. Rok temu +5

      Wojna nie b臋dzie trwa艂a wiecznie, wi臋kszo艣膰 ludzi domy艣lam sie marzy o tym aby wr贸ci膰 do siebie. ju偶 tak nie panikujmy za wczasu.

    • Lumperator
      Lumperator Rok temu +7

      鈥婡Juhas Buhas Wieszczysz bardzo mroczne czasy (nie neguj臋, mamy zawieruch臋, r贸偶ne rzeczy mog膮 sie zdarzy膰). To by艂by absolutny dramat, gdyby Putin zdecydowa艂 si臋 zaatakowa膰 Polsk臋, poniewa偶 nie robi艂by ju偶 tego tylko artyleri膮 (kt贸rej znacznie mu uby艂o), a wystrzeli艂by rakiety hipersoniczne, nie m贸wi膮c o niezwykle realnym w贸wczas ataku atomowym. Ale czy to ma prawo si臋 wydarzy膰 tak szybko jak m贸wisz, my艣l臋 chyba nie. Kilka powod贸w:
      - To jest ju偶 III wojna 艣wiatowa, walka mocarstw i ogromne spustoszenie na naszym terenie, ale r贸wnie偶 realna gro藕ba atak贸w na Moskw臋... niewyobra偶alna sytuacja.
      - Zaanaga偶owanie si艂 NATO na Wchodzie = atak Chin na Tajwan (wykorzystanie momentu s艂abo艣ci). Chiny na to czekaj膮, ale to to najlepszy moment teraz?
      - Przeogromne turbulencje w ca艂ej Europie i cholera wie jaki ich fina艂 r贸wnie偶 dla samego zachodu. Z pewno艣ci膮 pojawi膮 si臋 pr贸by za艂agodzenia sytuacji naszym kosztem.
      - Mamy jeszcze gro藕b臋 wojny na bliskim wschodzie typu Iran -Izrael, je艣li USA zacznie si臋 rozdwaja膰 w Europie i na Pacyfiku.
      - Istnieje te偶 opcja, 偶e zach贸d tak mocno si臋 skonsoliduje wraz z USA, 偶e roznios膮 tych Ruskich na kawa艂ki i zwykli Rosjanie poczuj膮 jak nisko upadli i zrobi sie tam krwawo, biednie i cholernie smutno.
      Jedno nie ulega w膮tpliwo艣ci, je艣li Putin nie ust膮pi przynajmniej z po艂owy 偶膮da艅 (a raczej nie ust膮pi, bo si臋 zafiksowa艂), to b臋dzie na pewno jaka艣 tragedia.

    • Lumperator
      Lumperator Rok temu +9

      @Mark Howgh Nam potrzeba ludzi od prac ci臋偶kich, potrzeba r贸wnie偶 in偶ynier贸w, specjalist贸w w zakresie produkcji ci臋偶kiej, militarnej itd. Kobiety uciekinierki z Ukrainy, cz臋sto bez 偶adnych kwalifikacji, z dzie膰mi kt贸re wymagaj膮 opieki... a je艣膰 co艣 trzeba tu i teraz. Jesli b臋dzie si臋 to odbywac kosztem np. modernizacji wojska lub energetyki, to jak tyo to widzisz? Z pustego i Salomon nie naleje. za du偶y i zbyt nag艂y przyp艂yw. Przez lata m贸wi艂o si臋, ze Polacy czekaj膮 na swoje ma艂e M, wiele rodzin jest gdzie艣 na listach oczekuj膮cych w gminach, nie m贸wiac ju偶 o zaniedbanych Polakach na kresach, kt贸rym tylko si臋 obiecuje i nic za tym nie idzie. A teraz nagle maja si臋 znale藕膰 pieni膮dze i mieszkania dla 2, 3, czy 4 milion贸w ludzi? No sorry, to jaki艣 ponury 偶art.
      I co dalej? Myslisz, ze te kobiety i dzieci przyjecha艂y sobie tu na sta艂e? Zapomnij. Gdyby tak by艂o, to jak Ty widzisz stabilno艣膰 Ukrainy po takim odp艂ywie obywateli? Przeciez dla naszego bezpiecze艅stwa, Ci ludzie powinni wr贸ci膰 i odbudowywa膰 sw贸j kraj (o ile wojna nie spustoszy Ukrainy do ko艅ca).

    • Juhas Buhas
      Juhas Buhas Rok temu +2

      @Lumperator no niestety ukraina wyglada jak trening poligon doswiadczalny, jak dziala nato systemy lacznosci mocne strony zachodu.

  • AKI
    AKI Rok temu +563

    Trzeba ich wys艂a膰 na obszary peryferyjne, do ma艂ych miasteczek, bo stamt膮d Polacy wyje偶d偶aj膮 do du偶ych miast, i mamy tam ujemny przyrost naturalny. Dodam 偶e moim zdaniem bez sensu jest wysy艂a膰 ich np do Warszawy gdzie 偶ycie jest drogie, w ma艂ym miasteczku potrzebuj膮 mniej pieni臋dzy na utrzymanie si臋. Nawet Polacy nie maj膮 pieni臋dzy 偶eby si臋 wyprowadzi膰 do Wwa wi臋c nie ma sensu wysy艂a膰 tam Ukrai艅c贸w.

    • Lubie Bigos
      Lubie Bigos Rok temu +36

      A znale藕li by tam prac臋?

    • AKI
      AKI Rok temu +111

      @Lubie Bigos sam pochodz臋 z ma艂ego miasteczka gdzie jest fabryka, i szukaj膮 os贸b do pracy w niej ale ludzie wyje偶d偶aj膮 do pobliskiego du偶ego miasta wojew贸dzkiego wi臋c nie ma ch臋tnych, my艣l臋 偶e jest du偶o takich miast w Polsce. Sam te偶 wyjecha艂em, miasteczko si臋 wyludnia, i w艂a艣nie takie miasta to najlepsze miejsce do i lokowania uchod藕c贸w.

    • Juhas Buhas
      Juhas Buhas Rok temu +10

      rynek wszystko zalatwi, bedzie gdzie mieszkac i robic, beda ludzie

    • Regenerator
      Regenerator Rok temu +34

      @AKI mieszkam w miasteczku z niespe艂na 13tysi膮cami mieszka艅c贸w, chocia偶 mamy dodatni przyrost z roku na rok, to jednak pracy jest mn贸stwo, nie pracuje tylko ten kto nie chce.

    • Zsn Kowalski
      Zsn Kowalski Rok temu +17

      @AKI gdyby lepiej zap艂acili to by ludzie byli馃槀 proste

  • r772xmr
    r772xmr Rok temu +16

    B臋dziemy tylko mocniejsi je艣li tylko poradzimy sobie z tymi problemami i m膮drze podejdziemy do tych okazji kt贸re mamy

    • Antoni Salitra
      Antoni Salitra Rok temu +1

      Nasz rz膮d nie jest na tyle kompetentny 偶eby pomaga膰 komukolwiek

    • Krystyna Orli艅ska
      Krystyna Orli艅ska Rok temu +2

      Ani to okazja ani nie b臋dziemy mocniejsi , wr臋cz przeciwnie.

  • Marcin Malec
    Marcin Malec Rok temu +3

    Ju偶 nie mog臋 si臋 doczeka膰 rekrutacji do szk贸艂 i na studia

    • 艁ukasz Kowalik
      艁ukasz Kowalik Rok temu +4

      U nas w ma艂ym powiatowym miasteczku jest prywatna wy偶sza uczelnia i od kilku 艂adnych lat ponad po艂owa student贸w to dzieci bogatych Ukrai艅c贸w. Dzi艣 ci studenci s膮 rozchwytywani, bo 艣wietnie m贸wi膮 po polsku, a wiele instytucji potrzebuje nagle t艂umaczy.

  • Chamberlean
    Chamberlean Rok temu

    40 milion贸w serc bije tutaj zimny kraj zime flow zimna w贸da

  • Juliusz Buczko
    Juliusz Buczko Rok temu +37

    17:20 Nie ma czego艣 takiego jak "specjalny nr PESEL dla obywateli Ukrainy". Od strony technicznej pesele dla Polak贸w i Ukrai艅c贸w generuje si臋 w identyczny spos贸b. I nie da odr贸偶ni膰 Ukrai艅ca od Polaka po ich numerach PESEL.

    • Krzysztof Mica艂
      Krzysztof Mica艂 Rok temu +2

      Ale pesel nie nadaje obywatelstwa. Czego nie rozumiesz?

    • dave darre
      dave darre Rok temu +4

      PESEL to numer statystyczny potrzebny aby mogli pracowa膰, i艣膰 do lekarza, pos艂a膰 dziecko do szko艂y i otworzy膰 ewenualne konto w banku. Pesel to nie nadanie obywatelstwa.

    • Damian Wysoglad
      Damian Wysoglad Rok temu +2

      @magicznyrafal jeszcze zobaczysz

    • magicznyrafal
      magicznyrafal Rok temu

      @Damian Wysoglad Znam kilku Ukrai艅c贸w, jedna kole偶anka mieszka w PL z 10 lat, albo lepiej, uczy na Uniwersytecie i w dupie ma polskie obywatelstwo. Jako艣 po艣r贸d tych co znam nie widz臋 parcie na obywatelstwo, co najwy偶ej na sta艂y pobyt. Zreszt膮 z tego co mi wiadomo, Ukrai艅skie prawo nie pozwala na podw贸jne obywatelstwo, wiec musieliby wyrzec si臋 paszportu ukrai艅skiego.

  • Jeff Rey
    Jeff Rey Rok temu +4

    To wygl膮da troch臋 jak by Ukraina nas kolonizowala

  • fruto fruto
    fruto fruto Rok temu +20

    wp艂ywa tak 偶e zad艂u偶aj膮 nas na kolejne pokolenia

  • KuntaKinte
    KuntaKinte Rok temu

    Swietny materia艂. Tchnie optymizmem.

  • Piotr Cichawa
    Piotr Cichawa Rok temu +2

    Ta grafika przedstawiaj膮ca "艣rednia cen臋 najmu mieszkania" troch臋 wprowadza w b艂膮d... Radom "艣ciana wschodnia" :) Ale pomijaj膮c ta kwesti臋 materia艂 jak zawsze bardzo dobry :)

  • Xmeone
    Xmeone Rok temu +20

    Bardzo buduj膮cy przekaz. Wszyscy ponosimy ofiar臋 tej wojny - dzi艣 na szcz臋艣cie tylko ekonomiczn膮 w przeciwie艅stwie do Ukrainy gdzie jest to ofiara krwi. Aby Polska sta艂a si臋 zn贸w regionaln膮 pot臋g膮 do tego s膮 nam potrzebni wolni i suwerenni s膮siedzi - Ukraina, Litwa, 艁otwa, Estonia i Bia艂oru艣. Aby Polska nigdy wi臋cej nie musia艂a ponie艣膰 tej najwi臋kszej ofiary ponownie.

  • Wojtek p
    Wojtek p Rok temu

    Wy, Polacy, przez ucisk ten oczyszczeni i mi艂o艣ci膮 wsp贸ln膮 silni, nie tylko b臋dziecie si臋 wzajem wspomagali, ale nadto poniesiecie ratunek innym narodom i ludom, nawet niegdysiejszym waszym wrogom. I tym sposobem wprowadzicie niewidziane dawno braterstwo lud贸w鈥贸g wyleje na was wielkie 艂aski i dary, wzbudzi mi臋dzy wami ludzi 艣wi臋tych i m膮drych i wielkich mistrz贸w, kt贸rzy zajm膮 poczytne stanowiska na kuli ziemskiej, j臋zyka waszego b臋d膮 si臋 uczy膰 na uczelniach na ca艂ym 艣wiecie.鈥

  • dmnkzl
    dmnkzl Rok temu +44

    Skoro przyjmujemy tylko kobiety z dzie膰mi to jak chcemy nimi wype艂nia膰 nasz rynek pracy? Kto b臋dzie si臋 zajmowa艂 tymi dzie膰mi pod nieobecno艣膰 ich matek?

    • Krzysztof Krol
      Krzysztof Krol Rok temu +4

      Wladzio nam dorzuci ich mezow i braci jeszcze pare dni

    • solver
      solver Rok temu +1

      p贸jd膮 do pa艅stwowych 偶艂obk贸w i przedszkoli, a ja debil nadal b臋d臋 musia艂 p艂aci膰 1000 za przedszkole.

  • Alternative form of life

    Mati, jakby tak poprawi膰 polityk臋 podatkow膮 w Naszym kraju, to uwierz mi - ud藕wigniemy! :)

  • DonOleq
    DonOleq Rok temu +21

    Chcia艂bym zobaczy膰 Polsk臋 w pierwszej dwudziestce najbogatszych kraj贸w 艣wiata

    • Shaller ZIP
      Shaller ZIP Rok temu +1

      Jeste艣my 18

    • Stan m.
      Stan m. Rok temu +2

      Wstawaj zesra艂e艣 si臋

    • Rudy H.
      Rudy H. Rok temu +2

      Gospodarczo Polska jest na 22

    • GRZEGORZ SO艢NICKI
      GRZEGORZ SO艢NICKI Rok temu +11

      Niemcy ani Francja nie chc膮 silnej Polski gospodarczo ani militarnie. Polska ma by膰 zapleczem taniej si艂y roboczej dla zachodniej Europy dlatego nie jest im to na r臋k臋 aby艣my byli silni i bogaci. To trzeba otwarcie powiedzie膰. Dlatego traktuj膮 nas w UE jak ch艂opca do bicia. Wszystkiemu s膮 winni Polacy. Taka jest narracja.

  • MarinT 鉁
    MarinT 鉁 Rok temu

    Kurde fajnie gdyby艣my stali si臋 pot臋ga 艣wiatow膮

  • Jolanta Wojciechowska

    Jestescie optymistami

  • Wiki Miki
    Wiki Miki Rok temu +13

    10:32 Naprawd臋 ? wczoraj zosta艂em zwolniony z pracy razem z 30 innymi osobami a nasz identyfikatory oraz szafki w szatni zosta艂y oddane Ukrai艅com

  • To s膮 Chiny DZIENNIK

    I o to chodzi! To mi si臋 podoba!

  • KrystianM
    KrystianM Rok temu +5

    Dobry Materia艂! Gratuluj臋. Bardzo ch臋tnie zobaczy艂bym osobny o cz艂onkostwie w G20 - co za sob膮 niesie etc. (Ale oczywi艣cie poczekajmy do tego 25 Marca)

  • Adam Socha
    Adam Socha Rok temu +2

    Fajny film, trzymam kciuki za Ukrain臋

  • Arni Borecky
    Arni Borecky Rok temu

    Brawo Panie Oskarze kolejny merytoryczny i super zrealizowany materia艂.
    Tak trzyma膰!!!!!!!!!
    Gratuluj臋 i pozdrawiam.

  • Jan Kowalski
    Jan Kowalski Rok temu

    Oskar. Przeczyta艂e艣: "24 mld", a na zaznaczonym tek艣cie jest 2,4mld. Tam jest przecinek pomi臋dzy dw贸jk膮, a czw贸rk膮. My艣le ze robi r贸偶nice :P

  • kamil mi艅ko
    kamil mi艅ko Rok temu +3

    Kurw. . Zap艂ac膮 pracujacy my z takim rz膮dem i taka dyplomacja zawsze b臋dziemy w dupie

  • Von Holstein Von Holstein

    TO ISTNY SKANDAL!!!! Oto jakie typki pojawiaj膮 si臋 w sieci i jakie pogl膮dy g艂osz膮 : Musisz To Wiedzie膰 1368

  • Varsovien Mapper
    Varsovien Mapper Rok temu +11

    Bardzo ciekawy odcinek . Za 10 lat licz臋 na wielk膮 Polsk臋 (ekonomicznie i geopolitycznie ) . Wr贸c臋 tu za 10 lat i sprawdzimy hahaha

    • Halina Sku
      Halina Sku Rok temu +2

      Ciekawe czy zd膮偶ysz wr贸ci膰 bo jak Niemcy znikn膮 pod wod膮 Kup sobie jakie艣 cz贸艂no mo偶e doplyniesz

  • Adam
    Adam Rok temu

    Pytanie czy to rzeczywi艣cie b臋dzie 40 milion贸w ludzi, dla niekt贸rych mo偶e to by膰 kraj tranzytowy,albo w og贸le przystanek na czas wojny

  • Straszny Herry Dixon Dixonkracja

    co gdyby TAJLANDIA i HAJNAN wchodzi艂y by w sk艂ad INDOCHIN FRANCUSKICH ?

  • hybrydaludzkichlosow

    Nauczyciele chcieli wiecej zarabiac to w koncu beda mogli sie wykazac, dostali wiecej kasy to niech ucza wiecej osob

  • EM-ER s.r.o.
    EM-ER s.r.o. Rok temu +4

    Dokedy to Po木sko, Slovensko a in茅 拧t谩ty finan膷ne vydr啪ia? T谩to situ谩cia je neudr啪ate木n谩. Ute膷enec si so sebou 膷asto zoberie len kufor a treba ho ubytova钮, nak艜mi钮, obliec钮 a zamestna钮. U啪 na拧 minister vyhl谩sil, 啪e doch谩dzaj煤 financie a potrebuj煤 peniaze od E脷. Treba by钮 teraz hlavne solid谩rny a pom谩ha钮 na拧铆m slovansk媒m bratom.

  • Keneb
    Keneb Rok temu +2

    Ja osobi艣cie od pocz膮tku uwa偶a艂em i coraz bardziej utwierdzam si臋 w przekonaniu, 偶e jest to gigantyczna szansa dla naszego pa艅stwa. Wierz臋 w to i licz臋, 偶e si臋 nie pomyl臋. Mam nadziej臋, 偶e Polacy te偶 to dostrzeg膮, a nie dadz膮 si臋 ponie艣膰 fali chwilowego chaosu oraz 偶e nie zamkn膮 si臋 na to wszystko bo oznacza艂oby to kolejne w naszej historii dobrowolne wypuszczenie z r膮k szansy na prawdziwe i wymarzone odrodzenie.